Tuesday 25 January 2011

Masa itu emas

Rasa mcm baru semalam je start study UM..Tiba2 teringat zaman2 belajar kat UM.... miss this moment.Walaupun bukan tergolongan pelajar pintar (so not in golongan Rossemah nak jaga mcm pelajar pintar tuu)...tapi alhamdulilah habis ngam2 as per plan...x de repeat paper...semua clear...and paling penting tak payah bayar balik PTPT pu...ada sugemamy sponser aku...hahaha....cuma ada satu paper dapat "F" bukan sbb tak pandai tapi sbb tak dtg final exam..hahaha...lepas tu aku ganti paper ni dgn paper lain....kalo paper wajib jenuh aku kena tunggu paper tu ada offer lagi. Dan kat UM ni la aku bertemu jodoh....Wife aku yg tekel aku...wakakaka...kalo dia baca blog ni she will argue it...wakakaka....

Keje pon x sedar2 dah 5 tahun...start August 2005 - sampai la ni....alhamdulilah start from "0" and now dah boleh menjadi pekerja yg dedikasi,kaliber,berjaya....hahaha...ayat masuk bakul angkat sendiri....Keje mesti happy, wpun in actual mesti ada yg tak happy but in your mind mesti kata best nyeee keje....Tak la....mengata keje ni x bagus, i should do this...kalo gitu baik mak cik/pakcik benti keje and keje sendiri...and yg paling dukacita is "Dia ni Cikgu, tapi post dlm FB dia tak menggambarkan dia ni pendidik anak bangsa" suka underestimate pelajar sendiri...bapak aku cikgu juga...tak de la dia cite dia benci anak murid dia...dia suka sokmo....

Mintak-mintak anak-anak kita tidak diajar oleh golongan cikgu yg mcm ni...Tapi most of the Cikgu is very good...btol tak cikgu brahim (muka mcm mat sentul), cikgu chin (cekgu Prinsip akaun aku), Cikgu Khatijah (Tacher English) sampai gaduh tu yg susah beno nak lulus english masa belajar, Cikgu Nasir (Cikgu displin yg ingat aku ni jahat sangat agaknyeee) nak main tuduh2 aku plak hisap rokok, mamat ni mmg jaki ngan aku, ada satu masa tu,datang lambat dia suruh aku sapu dalam surau,kali lima surau...sampai bersih...pergh...dia denda tapi sambil aku dapat pahala....hahaha...tq cikgu...BUT now he still remember me...Ustaz Nik (Cikgu yg sebat aku sbb tak join hari Ko-K) "kamilah ahli Putera Islam" (Kelab ditubuhkan utk mengumpul budak yg malas tak nak join any KO-K kelab mcm kadet, pengakap laa, rakan sebaya la)

After habis zaman sekolah, masuk zaman Uni, pastu zaman keje but now dah zaman berkeluarga .Tak sangka dalam tak sedar dah almost 4 years aku hidup berkeluarga. Enjoy, Happy, Suka, Duka(ada laa kadang2 giler) tq to my wife kawan suka, kawan gaduh, kawan bertumbuk, kawan ketawa...hahaha...

Start with Sarah and follow by Anis..Dah 2 anak...alhamdulilah....all sihat and memang sangat happy dapat lihat, monitor anak besar depan mata. TQ Allah

Eventhough ramai org ckp, mmg penat jaga anak-anak but what ever we did for them is dengan niat kepada Allah insyallah mendapat keberkatan darinya. Akhir kata hayati isi kandungan dari surah Al Asrayat (1-3)

[1]Demi Masa!

[2]Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian -

[3]Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar.

No comments:

Post a Comment