Thursday 20 January 2011

Gumuk

Dulu masa sekolah menengah, makan la bnyk mana tp tetap maintain...x gendut, x mudah
penat...maybe sbb masa ni mkn bnyk tp aktif...merayau, g mancing, bsukan...
Masuk Uni...makan bnyk tp still maintain lagi....ada tambah berat badan sikit je...pinggang pon masing ramping...Bila ingat balik, ada satu waktu sahur...amek nasi mmg bnyk la...ada awek sound aku "Ui..ni makan sahur ke makan buka" dgn selamba aku jawab...."Sunat la ma
kan sahur bnyk2, nnt pose x lapar"hahahaha....ayat cover line...saiz seluar naik sikit tp tetap ramping. maybe waktu zaman belajar ni mkn bnyk tp kena bnyk buat xtvt sndiri...basuh kain sndiri, lipan kain sndiri, kemas bilik sndiri...semua sndiri....cayalah....

Bila keje, duduk plak close to bilik meeting...meeting ada mknn lebih, ada org bawa keluar letak kat meja aku...aku buat keje sambil ngap!! ngap!!!...kalo 50 kali the same thing happend....mahu x kegendutan aku....tp masa ni still ramping tp dah tali pinggang dah naik pangkat...

After kawin..Haa..terus naik mendadak...x tahu la kenapa...maybe berkat selamat hidup berkeluarga kot....amin...

Ada anak..bertambah lagi besar....tu yg skrg kena jaga...sbb bnyk org muda mati sbb pemakanan yg tidak sihat...Masalanye mmg susah nak kawal pemakanan...hahaha...


Kesimpulannye, diri ku bermula dari kiri hingga ke kanan...Insyallah....berkat usaha,jati diri, AKU nak diet....to reduce my colestrol level is my main target...

No comments:

Post a Comment