Thursday 20 January 2011

Malas + Bussy

almost 6 month x update this my tempat mengarut...anyway bnyk benda berlaku within 6 month...some is very good thing and some not very good...biasa laaa lumraah hidup...mana ada yg perfect. Some item yang membuatkan ku sedih
1) Ikan kelisa ku sudah mati...uwaaaa....nak makan buat lauk, mmg loya tekak ni...so tanam je laaa bawah pokok dpn umah ni...untung2 nnt blhe jd mcm batu belah batu bertangkup.
2) Ada org masukkan simen kat bekas sampah umah aku, pastu aku syak org sblh umah...tapi bila aku angkat simen tu letak tepi pagar...dia buat bodoh jeee...maybe bukan simen dia kot...masalahnyeee....simen tu dah bocor and berterabur dalam tempat sampah aku...hbis melekat2 simen....dah x comei....kepada org yg meletakkan simen, ko ingat umah aku tu store tempat buang bahan buangan after construction...x lama lepas tu ada plak tiles pecah dia masukkan dlm bekas tu juga...hangin btol aku....tahu laaa umah aku tu kosong...ni nk jd kan tempat buang sampah...apa daaa...
3)keta ku makin kuat makan minyak recently...dah la Pak Cik Najib naikkan harga minyak....mmg terasa la....
4) PCB aku tinggi sgt ada 2 bulan tu....tp naseb baik...now setel dah...ada internal problem...hikhik...
5) Pasal keje...tapi as can as possible, i try to avoid any x best in my job..... PEACE!!! syyyytttt....bukan x suka keje yg aku buat skrg...tp kena cover some other keje that will be effect my core task...jadi mcm BOLOK (kalut in tganu slang) plak keje aku skrg...
6) Kasut sukan ku rosak sbb lama x gunakan...hikhik...dulu kasut timberland sport aku rosak pon sbb the same reason....adoai...
7) I have to take long leave for my knee surgery...Doc advise almost 1 month...so to be safe i have to plan my leave after PPA cycle...takoooootttt....sakit apa? lutut ACL problem....takut nye masuk dewan bedah....
8) Meluat nengok berita kalo ada cerita pasal mak cik rose semah kita.....ngalahkan ketua kampung...leks la mak cik....jgn la over sgt..

Benda2 Happy..
1) Alhamdulilah Anis and Sarah sihat, malas nak describe pnjg2....sbb dia org ada their own blog...selalu jg update kat situ..
2) I got new fish...ikan flowerhond plak...hikhik....ada 3 ekor...tp 1 aku sedekah kat ofis....
3) Start main tenis semula...wpun kena main slow2 sbb masalah lutut aku ni...jadi coach pada mek...hahaha...mmg mengjar bawa rotan...salah kena sebat...hahaha...siap beli raket...babolat and head...hahaha...semangat...balik keje terus g kelab...layan pukul dinding....
4) Kami dah ada rumah sendiri...fully furnish..boleh la utk bermalam...set dinner dah ada, sofa, TV, Almri TV, study table, langsir,katil, aircond, dapur....semua la ada...next project is to siapkan dapur kering plak....mahal tu cost dia...x po....slow2...janji x berhutang...hikhik....semua buat cash...hutang cuma bayar umah jeee...
5) Pasal keje....kepuasan diri sendiri...tq Allah...

Wish list i will buy if dapat duit jatuh dr langit....hahahaa...

1) Upgrade kamera to 5D Mark II
2) Home theatre set.....Harman Kardon + JBL speaker...bunyi meletop seh...
3) Tuko enjen keta ku yg minyak semakin kuat tp pihak slow....berangan nk tuko enjen power
sikit...4) iphone...skrg ni pakai i juga tp i pod touch...hahahaha....
5) iMac/powerfull desktop...PC skrg slow giler tp doing well bila nak torrent movie....wpun tgh2 dload....heng juga...hahaha...mcm mn x heng...kalo buka seminggu x off...hahaha....
6) Beli T Shirt koler bnyk2...almaklum dah ada casual day....x la pakai baju tu jeee....

Moga2 impian jd kenyataan...amin..

No comments:

Post a Comment